Sprookjescamping; vakantie voor het hele gezin

13 mei 2019

Een poosje geleden hadden we een super leuke winactie, want de Sprookjescamping is uitgeroepen tot ANWB Top Camping 2019. Je kon een VIP dag winnen bij de Sprookjescamping. Tijd om zelf ook eens een kijkje te gaan nemen. Tijd voor een echte, eerlijke Sprookjescamping review. Voor ons de allereerste keer in een caravan, dus we waren erg benieuwd. Gezellig de afwas in een openbare ruimte doen en met de wc rol onder je arm naar de toilet. Dacht ik. Maar dat hoefde dus helemaal niet. De afwas wel… Gelukkig kreeg ik assistentie, allebei de kids mochten een dag helpen.

theater sprookjesfiguren, familiecamping

familiecamping, kamperen gezinSprookjescamping review

Toen wij aankwamen op de Sprookjescamping viel het ons op hoe netjes alles is. Het is echt een familiecamping en alles is gericht op de kinderen. Echt heel leuk. We gingen meteen het animatieprogramma bekijken, want Robyn was daar erg nieuwsgierig naar. En gelukkig veel theater en veel leuke activiteiten, precies in haar straatje.

De eerste avond zagen we per toeval de Bumpie (de Beer) stoet voorbij komen en dus volgden wij deze stoet naar het theater. Daar zagen we de theatershow met Hannah de Heldhaftige en werd er gedanst op vrolijke muziek. Er waren veel kinderen die de liedjes al goed kenden, viel me op.

Terwijl ik de Sprookjescamping review schrijf vermaken de kids en man zich in het super leuke binnenzwembad. Het is een soort waterspeeltuin, zeer geschikt ook voor de kleinere kinderen. Overal op de camping is prima wifi, waar je niet extra voor hoeft te betalen of steeds voor hoeft in te loggen. Dus deze workaholic vond dat stiekem toch wel erg handig.

bumpie stoet, bumpie theatershowReview activiteiten Sprookjescamping

Wat kun je er allemaal doen? Op vrijwel alle veldjes met staanplaatsen is een speeltuintje. Ideaal. Lekker bij de tent of caravan hangen met de kinderen al spelend voor de deur. Het binnen- en buitenzwembad zijn een groot succes. Er is niks leukers dan met water spelen. Ook is er een binnenspeeltuin. Lekker klimmen en klauteren. Je kunt eten in de ‘Kasteelkeuken’ of een snelle hap doen bij de snackbar, waar ze pizza’s, pannenkoeken en patat hebben. En natuurlijk ijsjes! En voor de Sprookjescamping review was het heel belangrijk dat we die gingen testen, volgens de kinderen. Robyn en Sef kozen voor een softijsje met blauw versiering en ik zelf kan de ouderwetse discodip niet weerstaan. Lekker!

De Bumpie stoet gaat 2x per dag door het park, naar het theater. Bij de Bumpiehaltes kun je aansluiten. En daarna de theatershow bekijken. In het theater zag je Hannah de Heldhaftige en Tati de Toverfee. Een jongedame uit het publiek mocht mee het podium op. Robyn zat meteen in het verhaal. En ook voor peuters en kleuters was het goed te volgen. Maar met name de liedjes waren een groot succes. Lekker mee dansen en zingen!

Robyn deed ’s avonds mee aan een Spionnenspel. En ja, wij natuurlijk ook. In 2 teams werden de kinderen klaargestoomd om spion te worden. Haar fanatisme verbaasde me. Het was mooi om te zien hoe leuk de kinderen het vonden.

In het restaurant is een kinderbuffet, dat is ook echt op kinderhoogte. Hier kunnen de kinderen zelf hun bordje volscheppen. En dat doen ze natuurlijk erg graag. Denk aan poffertjes, patat, komkommer, kip nuggets, etc. Altijd wel iets dat je kind lekker vindt.

Sprookjescamping arrangementen

Er zijn Magische Mini weken in april, mei, juni of september, speciaal voor gezinnen met baby’s en peuters. Het animatieprogramma is dan gericht op kinderen tot 5 jaar. Je kunt verblijven in Magische Mini weken accommodatie, gericht op de kleinere kinderen. En hoe leuk is het om op Elfjesvakantie te gaan. Boek je 1 week in juni of juli dan kun je de Elfjesvakantie boeken, aankomst is iedere dag mogelijk en buiten de schoolvakanties of weekenden om is de animatie gericht op kinderen tot 4 jaar. Tijdens ons verblijf voor de Sprookjescamping review hebben we veel baby’s en peuters gezien, zij genoten van de theatershow en gilden mee en de ouders genoten van de koffie terwijl de kids in de indoorspeeltuin zaten.

bumpie pannenkoek, kinderpannenkoek, sprookjescamping review

Een lekkere Bumpie pannenkoek

berg skelters
zwembad sprookjescamping
kikkerpoel, sprookjescamping review

Douchen kun je hier. Wij doken de familiedouche in. Genoeg ruimte voor ons vieren.

campinglife, kamperen met kids, kamperen met kinderen, kamperen gezin, familiecamping

Van al dat spelen word je moe. Even relaxen bij de kachel.

Conclusie van deze Sprookjescamping review

Heb je kinderen tot ongeveer 10 jaar dan is dit een fijne plek om heen te gaan. Onze kinderen genoten van de ruimte, speelmogelijkheden en de vrijheid die we ze konden geven. Het skelteren en het zwemmen was erg favoriet. Hier in de buurt van de Sprookjescamping is trouwens ook echt veel leuks te doen, maar daar hadden we geen tijd voor. Als je hier een week naar toe gaat kun je eens naar Ponypark Slagharen, Plopsa Coevorden of Avonturenpark Hellendoorn. Wij wilden juist een weekend zo min mogelijk doen. En dat hebben we gedaan. Deze Sprookjescamping review sluiten we af met een dikke duim omhoog. Heb je nog geen plannen deze zomer of tijdens de extra vrije dagen die gaan komen? Dan is dit een fijne plek om even een paar dagen in een andere omgeving te zijn en lekker op te laden.

hanna de heldhaftige, schatzoeken, animatie sprookjescamping

Op zoek naar de schat met Hannah de Heldhaftige

sprookjescamping review